Per iniciar l'expedient administratiu per poder dur a terme alguna tramitació referit a les concessions de les sepultures del Cementiri General de Reus, a continuació tenen un breu descrió dels documents necessaris.
Per poder ser ben atesos, és imprescindible telefonar al número 977 750 422 i demanar hora de visita.
Documentació a presentar:
Es podrà fer el canvi de nom d’un dret funerari en vida del titular, quan sigui a favor de familiars fins a un quart grau de consanguinitat , fins al segon grau per afinitat i de cònjuges i persones que acreditin llaços afectius i convivència mínima de 5 anys amb el titular.
Documentació a presentar:
El titular d’un dret funerari, en qualsevol moment, podrà designar un beneficiari de la sepultura per a després de la seva mort, sempre que es faci a favor de parents del titular en línia directa i col∙lateral fins al quart grau, ambdues per consanguinitat i fins el segon grau, per afinitat i convivència mínima de 5 anys amb el titular, immediatament abans de la designació.
En la mateixa acta també es podrà designar un beneficiari substitut per al cas de premoriència d’aquell, havent de reunir els mateixos requisits que el primer designat.
Caldrà que comparegui el titular al Departament de Cementiri, per a signar el document que s’expedeixi. Podrà substituirse la compareixença amb un document notarial.
Documents a Presentar:
La designació de beneficiaris NO podrà ser canviada si no es fa expressament mitjançant clàusula testamentària posterior, o acta notarial.
Documentació a presentar:
Si el titular és difunt: Caldrà presentar la documentació que acrediti la successió del dret funerari a favor de la persona que presenta la sol∙licitud.
En el casos de pèrdua del títol acreditatiu, sostracció o retenció indeguda, es presentarà la denúncia al Departament de Cementiri, per a poder iniciar els tràmits de suspensió immediata de les operacions en la sepultura i la incoació d’expedient declaratiu de l’anul∙lació del títol i expedició de duplicat. En el cas de retenció indeguda, quedaran en suspensió els drets d’us fins a la seva pertinent resolució.
Documents a presentar:
Les taxes de manteniment de les sepultures s’aproven anualment a l’ordença fiscal de l’Ajuntament de Reus juntament amb els pressupostos per l’any següent.
El període de pagament de la taxa és del 5 d’abril al 5 de juny . Els titulars que la tenen domiciliada rebran un avís de cobrament que se’ls carregarà al compte l’últim dia del període de cobrament voluntari.
Durant el període de pagament voluntari el titulars de les sepultures hauran de fer efectiu el rebut a la majoria d’entitats financeres de la ciutat. Serveis Funeraris Reus i Baix Camp durant aquest període, no podrà cobrar cap rebut.
Els titulars que vulguin domiciliar els rebuts hauran de presentarse a les oficines de Serveis Funeraris Reus i Baix Camp al Tanatori. Durant el període de pagament voluntari ja no serà possible domiciliar el rebut del any en curs.
A l’adquirir una sepultura es cobren també les taxes, parcialment si correspon, de l’exercici en què es compra, per la qual cosa aquell any ja no es rebrà cap nova taxa. De totes formes és aconsellable domiciliar els rebuts des del moment de la compra per tal de evitarse molèsties posteriors.